Shopping Cart
Your Cart is Empty
Quantity:
Subtotal
Taxes
Shipping
Total
There was an error with PayPalClick here to try again
CelebrateThank you for your business!You should be receiving an order confirmation from Paypal shortly.Exit Shopping Cart

                    

                  Publikumsservice

              

                                                                   Bøger, foredrag og fyraftensmøder om publikumsservice i kulturbranchen

                                                            af forfatter Maria Christensen

                                    

Om forfatter Maria Christensen

Marias mere end 20 år med arbejde i den danske kulturbranche har bragt hende forbi blandt andet billet- og abonnementssalg, daglig drift og ikke mindst publikumsservice hos kulturinstitutioner som Det Kongelige Teater, DRs koncertsale, Den Sorte Diamant og Kronborg Slot. Via disse stillinger, der alle har indeholdt arbejdsopgaver med direkte kontakt til publikum, har Maria opbygget stor erfaring og indsigt i publikumsadfærd og -psykologi, deres behov og forventninger. På samme tid har Maria opbygget erfaring med og forståelse for de udfordringer, det skaber for kulturinstitutionerne, når de gerne vil udvikle deres publikumsservices, særligt i en meget travl hverdag og med få ressourcer. Derfor har hun også gennem de seneste ti år søgt metoder til publikumsservicearbejdet, der kan imødekomme disse problemstillinger.


Al den viden og erfaring, Maria har samlet sig, giver hun videre i bøgerne Publikumsservice og 1. akt begynder med dig, i et håb om at give kollegaer i branchen et forspring til deres publikumsservice arbejde.


Q&A med Maria Christensen:


Hvorfor har du skrevet bøgerne?

De seneste mange år har det danske kulturliv været under hårdt pres på grund af de økonomiske nedskæringer. Vi har brug for at genoprette og udvikle kulturlivet, og jeg tror på, det også skal gøres gennem god publikumsservice. Når vi højner servicen, højner vi totaloplevelsen for publikum, og det giver glade, trofaste og tilbagevendende publikummer. Det er altid en god forretning at arbejde med at højne en virksomheds kundeservice, og kulturbranchen er ingen undtagelse.


Hvem er bøgerne til?

Bøgerne henvender sig til teatre, museer, biografer, spillesteder og andre kultursteder. I bogen Publikumsservice finder man tre kapitler, som jeg kalder for ’akter’, for at blive i jargonen, der passer alt efter hvilken stilling læseren ansat i. Der er konkrete værktøjer til alle, som arbejder med publikum: fra medarbejderen i foyeren, baren eller billetlugen, til teamlederen og chefen på kulturstedet. Publikumsservice er udformet som en coffetable-bog i stort format og med mange billeder, fordi den henvender sig til en branche hvor underholdnings-værdien og æstetikken er i højsæde.

Guiden 1. akt begynder med dig henvender sig direkte til foyermedarbejderen. En personalegruppe hvor udskiftningen kan være stor og ansættelsesperioden kort. Denne guide hjælper dem med og giver dem læring i god kundeservice og vigtigheden af samme. 1. akt af bogen Publikumsservice er her udgivet særskilt så man som teamleder har undervisningsmaterialet om publikumsservice klar, når nye foyermedarbejdere starter. 


Hvilken forskel vil du gerne være med til at gøre med dine bøger?

Jeg har selv arbejdet mere end 20 år i branchen med netop publikumsservice, og jeg ved, hvor hårdt mine kolleger på kulturstederne knokler for at gøre oplevelsen for publikum så god som mulig. Men nogle gange trænger man til inspiration og nye måder at gribe tingene an på. Vi tror tit, at det er dyrt at arbejde med publikumsservice, men det behøver det ikke at være. Det handler om, hvilken indstilling man har. Min bøger er netop tænkt som en inspiration til at imødekomme det behov, som mange kultursteder har i hverdagen. Det er de bøger jeg selv har manglet i mit eget arbejde, som medarbejder og mellemleder på nogle af Danmarks største kulturinstitutioner.


 

Connect med Maria Christensen på Linkedin: