Publikumsservice
Anmeldelse af bogen Publikumsservice
”Er lige nu i gang med at læse ”Publikumsservice”, som er skrevet af vores kollega Maria Christensen fra Kronborg. Den er meget inspirerende at læse og kan i øvrigt varmt anbefales til alle dem, som arbejder med publikumsservice. Selvom jeg nu på 20. år arbejder med servicering af publikum, bliver jeg jo aldrig færdig med at lære”
Lisa Christine Zerina Jonasson - Frøslevlejrens Museum
Publikumsservice
- en håndbog om at arbejde med
kundeservice i kulturbranchen
Bogen viser, hvordan vejen til sorte tal og trofaste kunder for kultursteder som teatre, musikhuse, biografer og museer også går gennem god publikumsservice. Forfatteren, Maria Christensen, har mere end 20 års erfaring i kulturbranchen, senest som leder for drift og publikumsservice på Kronborg Slot. I bogen Publikumsservice deler hun ud af sin viden og erfaring til alle medarbejdere – fra foyermedarbejdere over teamlerede til chefer, og giver konkrete værktøjer til, hvordan det at arbejde med at opnå god publikumsservice nemt kan lægges ind i de daglige rutiner.
Forordet er skrevet af Erik Als, tidl. Vicedirektør for Museer og Slotte, Nationalmuseet.
1. akt. begynder med dig
En guide til kundeservicetræning for foyermedarbejdere
Som teamleder i forhuset på et kultursted er tiden knap og opgaverne mange. Samtidig har man ofte personaleansvar for de medarbejdere, der arbejder i foyeren. En personalegruppe hvor udskiftningen kan være stor og ansættelsesperioden kort. Hvordan sikre man så samtidig et højt serviceniveau? Særlig interessant er det samtidig, at netop denne personalegruppe måske er de eneste fra Kulturstedet, der møder publikum i virkeligheden.
Ofte vil løsningen være, at udforme introduktionsmateriale og sørge for sidemandsoplæring og man drømmer sikkert også om, at udforme en smart lille pixibog om kundeservice. Det sidste ender desværre ofte med ikke, at blive til noget når hverdagens travlhed melder sig.
1. akt af bogen Publikumsservice er her udgivet særskilt så man som teamleder har undervisningsmaterialet om publikumsservice klar, når nye foyermedarbejdere starter. Guiden udkom i august 2021.
.
Forordet er skrevet af Vivienne McKee, Theatre Director,
Actor and Writer, London Toast Theatre
Ny udgivelse ude nu
Act 1 opens with you
Efter at have fået flere forespørgsler på en engelsk version af Publikumsservice, er guiden "1. akt begynder med dig", som er et uddrag (1. kapitel) af bogen Publikumsservice, nu oversat til engelsk.
Også denne udgivelse er blevet til i tæt samarbejde med virksomheden Skriveværkstedet og deres meget kompetente kreds af fagpersoner.
Glædeligvis har Vivienne Mckee sagt ja til at lade hendes forord fra den danske guide, indgå i denne nye udgivelse også.
Guiden er nu udkommet og man kan klikke på den blå kasse nedenfor for, at komme til salgssiden på Amazon.
Fra forordet i guiden 1. akt begynder med dig
”It is fortunate for Danish theatre that Maria, in her book, has the skill to explain thoroughly and succinctly the importance of every aspect of creating a true theatre experience. We need the live experience, involving customer service, the team making the dream and – as performers often call it – ’the smell of the greasepaint, and the roar of the crowd’. Enjoy Maria’s insightful tour of what makes theatre work.”
Theatre Director, Actor, Writer
Vivienne McKee